Mun pit jo joku aik sit laitta tän paremp otos noist mun äirin tekemist liinoist. Nynne ova oikkial paikal olohuanees, mut arvakka vaa: nynne huuta mul, et niittempääl kuulusis laittaa jottai kukkassi! Kattoka ny vaiks ite:

541935.jpg

No, kuvaha tiätty sit tartti tul toi meitti linssilurekki, Kissi-missi. Osaiski ol näyttelyis kehäs ollessas yht kauniiste esil! Juu, mut toho pöyräl ny sit tosiaa tarttis hankki jottai kevätmukavaa, ehkä jottai hortensijoit, mikkä kukkiva hianost melko pitkälki sisäl ja sit ne vois laitta ulos johonki, ku remppa siirtyy olkkarii...

Sit mun pit tarkemmi näyttää mitä siämenei siält Hesan puutarhanäyttelyst tarttu mukka. Emmää kyl niist mukuloist viitti kuvaa ottaa, mut näist saa jottai käsityst:

541944.jpg

Niinko uskoo saattaa, kamalan kovat toiveet olis saara hurjast kaikkee kaunist ja kukoistavaa pihal. Nämäki ova perennoi, eli monivuatissi, mut jolleivä lähre ekan vuan kunnol kasvuu, nii tuskimpaha sit talvee tuleva kestämää. Mä ite tykkään kamalast näist valkose-sinise-vaaleeliila värisist kukkaisist, mut meirä punast taloo vaste keltane väri o kans kaunis, näkyyki kauas ja vahvan. Ny täsä sit o molemppi. Mä en enää muist, mink värissi ne oliva ne miekkaliljat, mitkä mä jo laito maaha - ne ku ol miähe ostamii. Mä muistelisi, et taisko ne ol iha sekavärissi. No, jottai jännityst sit kesäl tiaros. =o)