Annelt löysin tällase meemin, mis käyrää keskusteluu Oraakkelin kans. Aika hauska!

Annan sinulle kysymykset ja sinä käyt osoitteessa www.lintukoto.net/viihde/oraakkeli kyselemässä kysymyksiin vastaukset ja kirjoitat ne sitten tänne. Huom! Saat muotoilla kysymykset haluamaasi kieleen, tyyliin tai murteeseen tai vaihtaa sanajärjesteystä, mutta kysymyksissä pitää olla sama juoni. (Suluissa omia kommentteja vastauksiin.)

theoracle_p.jpg
Kuva ©2004 Howard David Johnson

1. Mikä mun nimi o?
Juhani (Ohhoh - olipa yllättävää)

2. Mis mää asun?
Tuolla asialla ei ole yhtikäs mitään merkitystä. Se on aivan yhdentekevää sinun kannaltasi. Unohda koko juttu. (No, koti o siäl, mis kullonki ollaa, ei kait sil asumisel sit niim pal välii ookkaa.)

3. Mikä mää olen?
Olet alkeellisen hiilipohjaisen elämänmuodon epäedustava edustaja. (Ei ihmekkää vissii, et sitä ollaa uut elämäntapaa opettelemas...)

4. Millane mää olen?
Kyllähän se näin on! (Siis ainaki kai olen, ku näin o.)

5. Kuka mää oon?
Olet sade katollani, olet tuuli tukassain. (Olipa lennokkaast sanottu!)

6. Mikä o ollu kaikkeist tärkeint mun elämäs?
Älyn loiste. (Aha!)

7. Mikä o ollu kaikkeist turhint mun elämäs?
Älyn loiste, vaikka epäilemättä kuvittelit toisin. (Toden tot, et toisin kuvittelin, mitähä täst oikkee aattelis?)

8. Mikä o mum miälest maailman arvokkain asia?
Rakkaus on arvokkainta mitä on. Ja läheisyys. (Hyvi sanottu!)

9. Milt mää näytän?
No ei tietenkään! (Ööh!?)

10. Mink tuntune mää olen?
Tää on niitä asioita, joita kannattaisi kysyä isältäsi. (No, hänhä sen ny sit tiätääki...)

11. Milt mää maistun?
Ihan kuin hipelöisi kitalakea. (Mites tää mahtaa makuhu liittyy?)

12. Milt mää tuaksun?
Tiedät tuo kyllä itsekin (Täl hetkel se o Amethyst Fatale, juu...)

13. Mis mun kuuluisis ol?
Luulisin, kaikki merkit viittaavat siihen. (Et mun kuuluis ol, vai et mun kuuluis ol "mis"?)

14. Mikä mun kuuluisis ol?
Se mistä ei julkisesti sovi puhua. (A-haa...)

15. Mist munt löytää?
Aivan varmasti. (Selvä! Pääasia et löytää!)

16. Mink ikkäne mää olen?
Kyllä, juuri niin! (Eli ikkää löytyy...)

17. Mitä sukupualt mää olen?
Mene kysymään joltain muulta! (Tää näyttää oleva oikeest kinkkine juttu...)

18. Montaks henkee tähä pittää haastaa?
Viisi ja puoli. (En viitti miättii, kukas se pualikas olis, ku sellasii ov vähä vähäse ollu liikentees, mut saa napat ketä tahtoo!) =oD