Täsä ov viikolloppun tapahtunu paljo ja aion laittaa asioit tännekki, mut en ehri iha täsäkohtaa, en ehkä viäl huamennakaa. Väliaikatiarotteen lisäks täsä sit sähköpostis tullu juttu:

Joku seuraa minua...

On tapahtunut jotain hyvin outoa. Outo vieras vanha nainen on muuttanut kotiini. Minä en tiedä, kuka hän on, mistä hän tuli tai kuinka hän pääsi sisään.

Minä en varmasti ole kutsunut häntä. Tiedän vain, että yhtenä päivänä hän vain oli siellä. Hän on hyvin viisas vanha eukko. Hän onnistuu pysyttelemään poissa näkyvistä yleensä, mutta kun koska tahansa kulje peilin ohi, näen hänestä vilahduksen. Ja kun katson peiliin suoraan, tarkistaakseni ulkoasun, siellä hän on tukkimassa koko peilin ja peittää minun hurmaavat kasvoni ja vartaloni!

Tämä on hyvin julmaa. Olen yrittänyt huutaa hänelle, että hän lopettaisi, mutta hän vain huutaa takaisin.

No, jos hän nyt todella haluaa roikkua täällä, niin olisi enemmän kuin kohtuullista, että hän tarjoutuisi maksamaan myös vuokraa. Mutta ei! Silloin tällöin löydän muutaman kolikon taskuni pohjalta tai jotain irtokolikoita sohvatyynyjen alta. Mutta se ei ole likimainkaan tarpeeksi.

Tosiasiassa, en nyt suinkaan haluaisi tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä, hän varastaa minulta rahaa. Kun käyn pankkiautomaatilta nostamassa pari sataa, pian se kaikki on mennyt. Minä en varmasti kuluta rahaa niin nopeasti, joten ainoa johtopäätös on, että tämä eukko "näpistää" minulta. Luulisin, että hän tarvitsee rahaa ryppyvoiteisiin. Hän todellakin tarvitsisi sellaista!

Mutta raha ei ole ainoa asia, mitä hän minulta vie. Ruokaa katoaa myös hälyttävää tahtia. Etenkin sellaiset herkut kuten jäätelö, keksit ja suklaa. En todellakaan voi pitää näitä ruokia kotonani enää. Hän on kovasti makean perään, mutta hänen olisi syytä olla varovainen, ettei tule muutamia kiloja lisää. Luulen, että hän kylläkin tajuaa asian, sillä hän käy säännöllisesti säätämässä minun vaakaanikin sillä tavalla, että se näyttäisi muutaman kilon lisää, jotta minäkin luulisin, että olen saanut muutaman kilon lisää. Säälittävää!

Vanhaksi naiseksi hän on kovin lapsellinen. Hän tekee mielellään ilkeitä kepposia. Hän käy esimerkiksi vaatekaapillani muuttamassa vaatteitani siten, että ne eivät enää sovi minulle. Tai sitten hän sotkee minun työpöytäni ja arkistoni, niin että minä en enää löydä papereitani. Tämä on erityisesti ärsyttävää, koska minä olen erityisen siisti ja järjestelmällinen henkilö.

Hän sotkee minun videonauhoituksenikin. Videoni ei nauhoita oikeaa ohjelmaa, vaikka minä olen huolellisesti ohjelmoinut ja ajastanut sen.

Hän on todellakin löytänyt mielikuvituksellisia keinoja ärsyttää minua. Hän ottaa minun postini, sanomaledet ja aikakauslehdet ennen minua ja jollakin tavalla hämärtää niiden tekstit, jolloin minä en näe selvästi. Ja lisäksi hän on tehnyt jotain tv:n, radion ja puhelimen äänenvoimakkuuden säädöille, sillä minä kuulen vain muminaa ja kuiskauksia.

Hän on muuttanut portaat jyrkemmiksi, imurin painavammaksi...

Lisäksi hän on laittanut korotuksen sänkyyni, sillä sänkyyn meneminen ja siitä nouseminen on haasteellisempaa. Lisäksi hän tuhoaa minun ostokseni ennen kuin kerkeän ne laittaa kaappiin - hän laittaa superliimaa purkkeihin ja pullonkorkkeihin, jotta minä en saa niitä auki.

Onko tämä hieno tapa maksaa minun vieraanvaraisuudestani?! Öisin hänellä ei ole kunnioitusta minun yörauhaani kohtaan. Hän kuorsaa niin kovasti, että minä herään. Hyvin epämiellyttävää. Ja ettei tässä olisi jo tarpeeksi, hän on löytänyt keinon seurata minua minne tahansa menenkin.

Hän on vienyt kaiken ilon vaateostoksilla käynneistä. Kun löydän jotain ihanaa ja kokeilen sitä päälleni, hän kokeilee samaa asua, ja seisoo minun edessäni pukukopissa, jotta en näe peilistä, miten ihanalta asu näyttää minun ylläni. Näen vain, miten täysin naurettavalta hän näyttää se asu yllään.

Juuri kun luulin, että hän ei keksisi enää mitään pahempaa, hän osoitti, että olin väärässä. Hän tuli samaan valokuvaan juuri kun olin valokuvaamossa passikuvaa varten. Samalla hetkellä kun kameransuljin räpsähti, hän hyppäsi kuvaan. Kuka nyt uskoisi, että se vanha nainen, jonka kuva on ajokortissani, ei todellakaan ole minä!!!