Kaapit iha tyhjän ja sit tek kuiteski jottai herkkuu miäli, ni mä kokeilin yht suklaamuffinssiohjet ulkomuistist, mink aikanas monii, monii vuasii sit sain. Hiuka mukaellen tosin.

678459.jpg

2 pss Blå Bandin kevyttä kaakaovaahtoo
2 dl kevytmaitoo
1 kananmuna
2,5 dl vehnäjauhoo
2 rkl Canderel-makeutusjauhet
1 tl leivinjauhet

Vatkaa kananmuna ja makeutusaine keskenäs vaahroks. Vatkaa sit kaakaojauhe kevytmaitoho noin viis minuuttii vatkaimel. Sekot varovast kaakao- ja munavaahto yhtee. Sekot leivinjauhe vehnäjauhoihi ja lissä se vaahtoho.

Jaa taikina yhreksähä muffinssivuokaa ja paist uunis 200 astees noin 10-15 minuuttii, kunnes pinta halkeilee ja jähmettyy.

678477.jpg

Mä yriti saar tästä sellase, et se olis pehmiä sisält ja kuiteski reunoilt koospysyvä, mut kyl siit ny täyskypsää tul, vaik aikas pehmoseks jäiki. Mä en ite ol suklaakaakun ystävä, ni mä kaipaan tän kans jottai "makkuu", niinku ekas tarjoiluehrotukses tomusokerii tai sit vaniljakastiket, niinku täs toises kuvas. Vaniljakastikkeen kans tykkäsin enempi. Toisil kelppa jo pelkästäski ja saisha täst tehtyy sellasii pikkusii suklaakakkusiiki, ku laittaa keskelt poikki ja tekkee jonku täyttee ja sit koristelee reunat erikses. Mä en ny jaksanu ajatel sellast vaivaa, ku sellane äkkiväärä miäliteko vaa iski.

Ravintoarvot yhres muffinssis (niit tul siis yhreksä):

Hiilihydraatit: 63% (17g)
Rasvaa: 22% (2,6g)
Proteiinii: 15% (4,3g)

Enerkiaa: 109 kcal

Ja muist krumeluureist sit tulee vähä lissä, niinku kuvas 1: 2 rkl tomusokerii, 73 kcal ja kuvas 2: 1 dl vaniljakastiket, 120 kcal.