Nymmää taas muistan miks mä en tykkää käyr vaateostoksil. En kai mää olis ennenki suurimma osan vaatteistan ostanu postimyynnist, jos tykkäisisi vaatesoppailust kaupois. Mä olen ain inhonnu vaatteire sovituksii kaupois, myäs nuarempan, ku olin hoikka. Kuuma siin hommas o tullu - ja tulee viäläki.

Mut isokokone ku olen nykysi, ni pittää ensinnäki kaupois hakkee niit kaikkeist isomppi kokoi ja sit ne yleensä ova iha kamalam mallissii tai suarastaa telttoi. Ja mikä kaikkist kummallisint, suurin osa tuntuu oleva näis vaakarairallissii, mikä siis leventää entisestää jo leveet olemust. Miksei voir tehr isoillekki ihmisil nättei vaattei, ku kaikellaisii piänii kikkoi olis olemas - kute esimerkiks pystyrairotus, jos kerta raitaa väkisi halutaa?

raita_paita_lyhythiha.jpg

En kyl tykkää muutenkaa kauppoje sovituskopeist - enkä varsinkaa niist peileist. Iha oikeest olen sitä miält, et siäl valos iho näyttää ain iha harmaalt ja kelmeelt, vaik se olis kui ruskee ja peilikki näyttävä iha liia tarkkaa kaik omat muhkurat ja makkarat. Ost siin sit jottai.

Vai onks täs joku käänteispsykolokia menos? Ost leventävii vaattei, ni sää voit sanoo kavereil, et "hei, emmää oo levee - se ov vaa nää rairat"!