Mä tei Kirsin vihjeest ja Chocomumin ohjeel vinoneliöit. Taas tul hyvi esii, kummone onneton leipuri mää ole. Ekaks mää tei iha liia isoi pötköi ja nehä levitessäs sit täyttivä melkkest koko pelli. Hurja isoi palassi sit tul ja sellattis, et keskelt ne ol pullei ja reunast ohkassi ja melkkeist palanei. Sit mä piänensi pötköje kokkoo ja niist tulki sit paremma näkösii. Viimesee satsii, mikä ol kepus hiukka aikka tän muun paistamise eretes kuivunu, mä lisäsi hiukka siirappii lissää - niist sit tul luannollisest vähä tummemppi sit. Mut niist tul tasassii ja nätei. Ja kaik päät, mikkä laitoin syrjähä tek kyl kauppas - mää en ehtiny ite saamaa yhtää. Muut sit vakuuttiva, et kyl niit kehtaa tarjot...

763740.jpg

1 annos n. 70 kpl

200g voit tai margariinii
200g sokerii
2 rkl siirappii
1 keltuaine
4-5 kkp vehnäjauhoj
2 tl soodaa
2 tl vaniljasokerii

Vaahrot voi ja sokeri. Lissä siirappi ja keltuaine. Sekot vehnäjauho, sooda ja vaniljasokeri hyvi keskenäs ja lissä vähitelle muun taikinan joukkoo. Sekot taikina hyvi.

Pyärittel taikinast kapei pötköi. Paist 200 astees n. 9 min. Anna pötköje jäähtyy hetkone ja leikkaa ne sit vinoneliöiks.

Mää meinasi, ettei täst pysty palaste ravintoarvoi laskemaha, mut se ovvaa mun omie palaste osalt. Ohjees ol, et neliöit tulee 70 kpl, jote semmukkaa mä ny sit ravintoarvokki ohjelmaha syätin. Mul tais tul tuplaste vähemmä palassii, ku laito nii isoi pötköi, ni niis o sit tuplamäärä kaikkee.

Ravintoarvot, yhres palases:

Hiilihydraattei 49%, 6g
Rasvaa 46%, 2,5g
Proteiinei 4,3%, 0,52g
Enerkiaa 48 kcal